Erasmus+ relacja

Autor: Dnia: piątek, czerwiec 10 th, 2022 · Kategoria:

#dzień 1

Powitanie uczniów i nauczycieli na kolacji w restauracji Valentino w Catanzaro oraz krótkie przypomnienie z pobytu gości w Kwidzynie w ramach programu.

#dzień 2

Wyjazd na do Bagnara Calabria na farmę. Odbyły się tu warsztaty „Od ziarenka do bochenka”, podczas których uczniowie wyrabiali zaczyn, ciasto i piekli chleb włoski. Po warsztatach mieliśmy degustację typowych produktów włoskich, np serka ricotta na ciepło, innych serów włoskich podawanych z niespotykanymi w Polsce smaka dżemów, np z zielonych pomidorów czy dyni, posmakowaliśmy też pity z oregano i oliwą, pizzy oraz focaccii. Po uczcie dla podniebienia traktorami udaliśmy się na wzgórze, z którego rozpościerał się widok na całą Calabrię, widać również było kawałek Sycylii. W drodze powrotnej do Catanzaro zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Archeologiczne w mieście Reggio Calabria, a zwiedzanie zwieńczylismy wizytą we włoskiej lodziarni.

#dzień3

Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania oraz degustacji miodów lokalnych w firmie Bova Groups Miele. Następnie stworzyliśmy świece woskowe. Popołudnie spędziliśmy na plaży opalając się, grając w gry, integrując się z rówieśnikami z krajów partnerskich i degustując typowe dania regionu. Na koniec udało nam się nawet rozkręcić wspólną dyskotekę. Tak się bawi Społek

#dzień 4

Dziś zostaliśmy powitani przez Panią Dyrektor szkoły w Catanzaro. Zobaczyliśmy szkołę oraz przywitaliśmy się z uczniami. Następnie przewodnik oprowadził nas po Catanzaro. Po południu rozpoczęliśmy przygotowania do Wieczorku Europejskiego. By usmażyć faworki udaliśmy się do pięknej restauracji Valentino położonej nad morzem. Dzięki temu przygotowania mogliśmy przeplatać opalaniem i kąpielą w morzu.

#dzień 5

Część grupy pojechała do Neapolu, druga część natomiast do Salerno,miasta nad morzem z którego widać Wybrzeże Amalfi. Dzień spędziliśmy w luźnej atmosferze podziwiają c widoki i korzystając ze świetnej pogody.

Erasmus+ Mobilność 2 – szkoła partnerska w Battipaglii. Dzień 1:
Mobilność rozpoczęliśmy od wycieczki do „Tenuta Vannulo”, organicznej farmy lokalnej, w której produkowana jest mozzarellą, ricotta, jogurt, lody oraz kremy mleczne z mleka bawołów. Najpierw obserwowaliśmy proces tworzenia mozzarelli, a następnie mieliśmy degustację. Smak i konsystencja sera różnią się od tego, który znamy. Jest bardziej gąbczasta i ma inny posmak. W regionie Kampania odwiedzona przez nas farma uznawana jest za najlepszą i by zakupić produkty trzeba udać się bezpośrednio na miejsce, gdyż ilość produkowanych przysmaków jest bardzo ograniczona. Ciekawi byliśmy też smaku lodów z mleka bawolego i tu również się nie zawiedliśmy. Również tego samego dnia (1.06.2022) udaliśmy się do Paestum. Znajduje się jedna z najlepiej zachowanych kolonii starożytnej Grecji. Paestum to dzisiejsza nazwa miasta, natomiast jej grecka nazwa to Posejdonia. Spacerując pomiędzy kolumnami świątyń mających nawet 2 500 lat zastanawialiśmy się jak to możliwe, że te mury przetrwały aż do dzisiaj. Zostały one przecież wyciosane z kamienia prostymi narzędziami i połączone prostymi sposobami, bez nowoczesnych technologii. Kunszt Paestum doceniło Unesco wpisując je w roku 1998 na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury.
Link do galerii Erasmus 2 Mobilność: http://sp.spoleczne.net/galeria/erasmus-2-mobilnosc/

Szybki kontakt:

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami :)